Veel gestelde Vragen
Hieronder vind je de antwoorden op enkele veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan contact met ons op. We helpen je graag.
Algemeen
> Kopen jullie ook in op verzoek?
> Kan ik kralen of onderdelen reserveren?
> Wat zijn de prijzen van de custom made labeltjes?
> Welke dikte rijgdraad heb ik nodig?
Bestellen
> Mijn winkelwagen is geleegd, terwijl ik nog bezig was met bestellen. Wat nu?
> Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, is mijn bestelling wel goed doorgekomen?
> Ik heb voor meer dan €60.= besteld, toch worden er verzendkosten berekend. Gaat er iets fout?
> Ik heb besteld maar ben mijn kortingscode vergeten in te vullen. Kan ik alsnog de korting krijgen?
> Mijn bestelling is nog niet aangekomen. Wanneer kan ik deze verwachten?
Ruilen/Retourneren
> Kan ik (een deel van) mijn bestelling ruilen of retourneren?
> Hebben jullie mijn retourzending al ontvangen?
Shoptegoed / Spaarprogramma
> Hoe werkt het spaarprogramma
> Hoe worden spaarpunten toegekend?
> Wat is de waarde van de spaarpunten?
> Waar vind ik mijn spaarpuntensaldo?
> Hoe kan ik spaarpunten inwisselen?
> Doen jullie nog speciale acties?
> Hoe lang zijn mijn spaarpunten geldig?
> Kan ik spaarpunten inwisselen voor geld of overdragen aan iemand anders?
> Hoe zit het met geannuleerde of niet betaalde bestellingen?
Kopen jullie ook in op verzoek?
Regelmatig ben ik persoonlijk in Azië om in te kopen voor onze groothandel en onze vaste klanten. Zoek je iets speciaals? Laat het mij weten. Ik ga dan geheel vrijblijvend voor je op zoek. En natuurlijk ga ik voor de beste prijs-kwaliteit verhouding, de beste deal.
In de nieuwsbrief kondig ik mijn vertrek ruim van tevoren aan en vanaf dat moment mag je verzoekjes indienen door te mailen naar [email protected]. Geef zoveel mogelijk beknopte en duidelijke informatie, zoals aantal, model, kleur en eventueel een richtprijs.
Een foto (van Google is prima) geeft vaak een beter beeld, dus die zijn van harte welkom. Des te meer informatie je geeft, des te groter de kans dat ik precies datgene vind dat jij zoekt.
Ik ga persoonlijk voor je op zoek en als het gelukt is dan hoor je dat zo snel mogelijk van me.
Kan ik kralen of onderdelen reserveren?
Zodra bij ons nieuwe kralen of onderdelen binnenkomen, fotograferen we ze zo snel mogelijk en plaatsen we die in Coming Soon rubriek in de webwinkel. Later worden deze items opgemeten en geprijsd. Pas vanaf het moment dat ze met prijs en informatie op de site staan, zijn ze via de webwinkel te bestellen.
Zolang er geen prijs en/of een bestelknop bij een item staat, is deze nog niet te bestellen. Helaas is reserveren ook nog niet mogelijk. Via onze nieuwsbrief houden we je op de hoogte van wanneer bepaalde items te bestellen zijn.
Alle klanten gunnen we graag een Mazzeltje. De Mazzeltjes rubriek bevat exclusieve items die in een heel beperkte oplage verkrijgbaar zijn. Op is ook echt op. Houd deze rubriek daarom goed in de gaten. Voor al deze items geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Overigens is het geen enkel probleem om slechts één enkel artikel te bestellen, zodat je niet achter het net vist. Het item is dan automatisch voor je gereserveerd. Kies dan niet voor iDeal maar voor 'zelf per bank overmaken'. Een volgende bestelling kunnen we eenvoudig samenvoegen zodat er maar één pakje verzonden hoeft te worden en je dus verzendkosten bespaart.
Mijn winkelwagen is geleegd, terwijl ik nog bezig was met bestellen. Wat nu?
Soms worden winkelwagens geleegd, terwijl de bestelling nog niet afgerond was. Helaas wordt de sessie automatisch verbroken als je 20 minuten inactief bent. Je wordt dan ook uitgelogd. Helaas kunnen de ontwikkelaars van ons webwinkelsysteem dit niet op korte termijn oplossen.
Mocht jou dit onverhoopt een keer overkomen, dan is er gelukkig wel een oplossing! Log opnieuw in en je winkelwagen is er weer.
Belangrijk is dat je eerst opnieuw inlogt en dan pas een nieuw item toevoegt aan de winkelwagen, anders werkt het niet. Ben je te laat en heb je toch een item toegevoegd? Neem dan even contact met ons op, wij kunnen je winkelwagen weer voor je herstellen.
Dus: ben je aan het shoppen en ben je even niet actief geweest? Check dan eerst of je nog bent ingelogd, dan gaat ie goed ;)
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, is mijn bestelling wel goed doorgekomen?
Zodra je een bestelling plaatst, ontvang je automatisch een orderbevestiging per e-mail. Heb je deze e-mail niet ontvangen? Dan zit er mogelijk een typefout in je e-mailadres of heb je stap 4 van het orderproces nog niet helemaal afgerond. Mail even naar [email protected], dan controleren wij of we je bestelling ontvangen hebben.
Tip: tijdens het bestelproces kun je ervoor kiezen om je gegevens op te slaan. Zo hoef je ze maar één keer goed te controleren en kun je voortaan snel en foutloos bestellen.
Ik heb voor meer dan €60 besteld, toch worden er verzendkosten berekend. Gaat er iets fout?
Er worden geen verzendkosten berekend als je voor € 60 inclusief BTW, exclusief verzendkosten en na aftrek van eventuele korting hebt besteld. Zolang de verzendkosten nog in je winkelwagen staan, zit je nog niet aan dit bedrag. Vaak is het voldoende om nog een artikel van een paar euro bij te bestellen. De verzendkosten worden dan automatisch door het systeem in mindering gebracht.
Mijn bestelling is nog niet aangekomen. Wanneer kan ik deze verwachten?
Zodra wij je betaling hebben ontvangen, gaat je bestelling gegarandeerd diezelfde werkdag bij ons de deur uit. Binnen ons team besteden we de grootst mogelijke aandacht aan het inpakken en versturen van je pakketje. We gaan er vanuit dat het de volgende werkdag netjes bij jou in de brievenbus ligt.
Het komt een enkele keer voor dat een pakje om wat voor reden dan ook langer onderweg is. We begrijpen dat dit enorm vervelend voor je is, echter hebben wij zelf geen invloed meer op de pakketjes zodra ze ons bedrijf verlaten. Maar maak je geen zorgen, we laten je niet in de kou staan. We zorgen er altijd voor dat jij ontvangt wat je bij ons besteld hebt.
Heb je nog maar een paar dagen geleden betaald? Dan zit er even niets anders op dan af te wachten. Waarschijnlijk ontvang je je bestelling vandaag of morgen. Is het meer dan een week geleden dat je je bestelling betaald hebt, neem dan contact op via [email protected], dan zoeken we uit waar het mis is gegaan en lossen we dit natuurlijk voor je op.
Is er haast bij?
Mocht je de bestelde producten snel nodig hebben, dan zou je de bestelling opnieuw kunnen plaatsen. Als het andere pakje dan alsnog arriveert dan kun je die retour afzender sturen en storten we het geld voor die bestelling terug.
Kan ik (een deel van) mijn bestelling ruilen of retourneren?
Natuurlijk. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd. Wil je één of meer producten terugsturen? Gebruik daarvoor dan het retourformulier. Zo kunnen we alles snel verwerken. Je kunt op het formulier aangeven of je een kortingscode wilt ontvangen zodat je meteen een nieuwe bestelling kunt plaatsen, of dat je je geld terug gestort wilt hebben.
Hier lees je uitgebreidere informatie over ruilen en retourneren.
Hebben jullie mijn retourzending al ontvangen?
Zodra je retourzending bij ons ontvangen en verwerkt is, krijg je daarvan per e-mail bericht van ons. Heb je je pakketje meer dan een week geleden teruggestuurd en nog geen e-mail van ons ontvangen? Neem dan contact op via [email protected].
Ik heb besteld maar ben mijn kortingscode vergeten in te vullen. Kan ik alsnog de korting krijgen?
Als je genoeg spaarpunten hebt kun je een kortingsvoucher claimen. Je ontvangt dan direct een kortingscode in je mailbox die je kunt invoeren tijdens het afronden van jouw bestelling.
De korting wordt dan automatisch in mindering gebracht.
Helaas is het niet mogelijk om een korting in mindering te brengen zodra je bestelling geplaatst hebt. Wat we wel kunnen doen is de order annuleren en het geld retourneren. Je kunt de bestelling dan opnieuw (met korting) plaatsen. Een andere optie is dat je de kortingscode gebruikt voor een volgende bestelling.
Uitleg kortingscodes
Nadat je ingelogd bent zie je rechts onderaan je beeldscherm een blauw tabje met ‘Spaar voor korting’. Daar kun je op klikken.
Daarna zie je dit, klik je op kortingen en kun je de gewenste voucher kiezen.
Mocht het onverhoopt niet lukken, mail dan naar [email protected], dan zorgen we ervoor dat je de kortingscode in je mailbox ontvangt.
Wat zijn de prijzen van de custom made labeltjes?
Maak je sieraden af met een labeltje met je eigen naam of logo.
Zilver:
180 stuks - € 118,10 (dit is tevens de minimum afname)
360 stuks - € 224,20
720 stuks - € 428
Vermeil = Zilver verguld met 24ktr geel goud:
180 stuks - € 143 (dit is tevens de minimum afname)
360 stuks - € 271,40
720 stuks - € 518,40
Rosé Vermeil = Zilver verguld met 18ktr rosé goud:
180 stuks - € 143 (dit is tevens de minimum afname)
360 stuks - € 271,40
720 stuks - € 518,40
Zwart gerodineerd = Zilver met zwart platina
180 stuks - € 143 (dit is tevens de minimum afname)
360 stuks - € 271,40
720 stuks - € 518,40
Wit gerodineerd = Zilver met wit platina
180 stuks - € 137,2 (dit is tevens de minimum afname)
360 stuks - € 260,60
720 stuks - € 497,60
- De prijzen zijn ex. btw
- Prijzen kunnen iets schommelen ivm koerswisselingen
- Aantallen kunnen iets verschillen ivm calculatie op gewicht. (dit valt te verwaarlozen)
- Hou rekening met een productieperiode van 25 werkdagen en een verzendtijd van ca. 6 dagen
- Prijzen zijn incl verzendkosten
- Spoedzendingen af fabriek zijn mogelijk tegen bijbetaling ad. Ca. € 35,-
Welke Dikte rijgdraad heb ik nodig?
Veel Tips & Tricks vind je op ons blog: Kralen & Parels, rijgen en draad knopen
Hoe werkt het spaarprogramma?
Voor onze vaste klanten doen wij graag iets extra's. Daarom krijg je bij elke bestelling die je plaatst automatisch 5% van het bestelbedrag cadeau in de vorm van een shoptegoed. Zodra je voldoende punten gespaard hebt kun je je shoptegoed gebruiken door het invoeren van een kortingscode twv. €5 - €10 - €15 en hoger.
Je bent als klant niet verplicht om deel te nemen aan het spaarprogramma. Het werkt heel eenvoudig: je wisselt je spaarpunten in... of niet. Zonder enige vorm van verplichting.
Hoe worden spaarpunten toegekend?
Spaarpunten worden na het plaatsen van een bestelling automatisch toegekend en in jouw account opgeslagen, maar niet altijd realtime. Hier kan vanwege de verwerking wel eens een werkdag overheen gaan.
Wat is de waarde van de spaarpunten?
Voor elke euro die je in onze webshop besteedt, ontvang je 5 spaarpunten. Zodra je 500 punten gespaard hebt kun je deze verzilveren voor een kortingscode twv € 5,- Voor jou als vaste klant kan dat tot een behoorlijke korting oplopen!
Waar vind ik mijn spaarpuntensaldo?
Als je inlogt in jouw account vind je rechts onderin een blauw tabje 'Mijn spaarpot'. Daar vind je een duidelijk overzicht van je reeds verdiende spaarpunten.
Hoe kan ik spaarpunten inwisselen?
- Als je inlogt in jouw account vind je rechts onderin een blauw tabje 'Mijn spaarpot'.
- Daar kun je bij 'Krijg beloningen' op de voucher van je keuze klikken.
- Klik vervolgens op 'Ja'. Je ziet dan direct jouw kortingscode op je scherm.
- Deze code kun je kopiëren en vervolgens plakken in het kortingscode vakje dat je ziet bij het plaatsen van een bestelling.
- Klik op het plusje, dan wordt het bedrag direct in mindering gebracht.
Doen jullie nog speciale acties?
Ilona’s Webgems heeft regelmatig speciale acties met spaarpunten. Je spaarpunten kunnen bijvoorbeeld tijdelijk meer waard zijn of je kunt extra spaarpunten verdienen. Blijf op de hoogte van deze leuke acties door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief en/of onze Facebookpagina te liken.
Hoe lang zijn mijn spaarpunten geldig?
De verzamelde spaarpunten zijn één jaar geldig, hierna vervallen niet gebruikte spaarpunten automatisch.
Vanzelfsprekend worden de verdiende spaarpunten weer in mindering gebracht nadat je besloten hebt de bestelling geheel of gedeeltelijk retour te sturen.
Kan ik spaarpunten inwisselen voor geld of overdragen aan iemand anders?
Helaas is het niet mogelijk je spaarpunten in te wisselen voor contant geld. Je kunt je verzamelde spaarpunten alleen verzilveren bij een bestelling bij Ilona’s Webgems. De spaarpunten zijn gekoppeld aan jouw persoonlijke account. Je kunt ze niet overdragen aan iemand anders.
Het is niet mogelijk spaarpunten van verschillende accounts bij één bestelling te gebruiken.
Hoe zit het met geannuleerde of niet betaalde bestellingen?
Geannuleerde of niet betaalde bestellingen komen niet in aanmerking voor spaarpunten; eventueel toegekende spaarpunten worden gecrediteerd.
Als artikelen geheel of gedeeltelijk geretourneerd worden of zijn, worden de toegekende spaarpunten naar rato gecrediteerd.